Powered By Blogger

onsdag 15 november 2017

Come-back av min blogg Carlssons tankar


Under två år har jag tagit en paus i mitt bloggande
Men nu känns det som om det är dags att börja igen
Under tiden har jag också tagit ett stort steg tillbaka när det gäller proffesionellt arbete och intar numera mer rollen som rådgivare/mentor.

Efter ett långvarigt yrkesliv inom framför allt turismindustrin i Sverige och delvis också i Europa delar jag gärna med mig av mina erfarenheter.

Har idag tagit del av Åhlens beslut att lägga ned affären i Uddevalla centrum, ett centrum som ropar efter utveckling, inte nedläggningar. Nu har kommunen satt igång ett utvecklingsarbete och det är bra, om än sent. Så frågan är om det är för sent.

Nu gäller det kraftsamling såväl ekonomiskt som organisationsmässigt och samverkan mellan kommunen och näringslivet. Lägg allt statustänkande åt sidan och lägg allt arbete gällande marknadsföring och produktutveckling när det gäller att sälja Uddevalla i samma korg, dvs samma företag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar