Powered By Blogger

onsdag 30 oktober 2013

Ett Äventyrsbad är en riktig reseanledning

Har under ett par dagar varit i Örebro och besökt dess stora badhus med ett äventyrsbad. Med i ressällskapet var också två barnbarn i åldern 3 och 5 år. Självklart stortrivdes dom med äventyrsbadets alla alternativa badaktiviteter passande för alla ålder - allt från 3-åringen till Gubben himself.

Då jag märkte att badande gäster strömmande till i mängder vid lunchtid språkade jag med ett antal och undrade varför dom inte kommit tidigare på dan. Svaret var kristallklart: dom hade rest upp till två timmar för att komma till badet. Och när man tittade ut på parkeringen var den inte enbart fullbelagd med bilar, utan också med ett antal bussar.

Analysen är enkel och kristallklar: Äventyrsbadet Gustavsvik är en riktig reseanledning. Nu var det visserligen höstlov i skolorna, men det visade sig att man har regelbundna besök av icke Örebroare.

Tänka sig ett badhus med äventyrsbad i Uddevalla där folk reser upp till två timmar för att komma till badet i Uddevalla: Då har vi skapat en ny reseanledning. Och även om Uddevalla inte satsar lika mycket som i Örebro, och om man tänker en restid på upp till en timma. Dra en ring från Uddevalla och en restid en timma, vilken marknad Uddevalla har!

Till bilden hör att ledningen i Gustavsvik i går presenterade en utveckling i nära tid värd 100 miljoner innehållande bl a ett lekland inomhus och i direkt anslutning till badet. Som om minstigen tröttnar på badet kan man gå direkt till leklandet i sina badkläder - och familjen är kvar i "huset".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar