Powered By Blogger

torsdag 21 maj 2015

Pressbyrån och 7-Eleven satsar på turisterna i samarbete med Stockholm Info

Turistströmmen till Stockholm fortsätter att öka och turisterna har nu blivit en intressant målgrupp för detaljhandeln. Den här veckan utökar samtliga Pressbyråns och 7-Elevens 195 butiker i Stockholmsområdet sitt erbjudande till turisterna, i samarbete med Stockholm Info och Red Sightseeing.

- Våra butiker ligger där turisterna rör sig. Inte minst utländska turister har blivit en mer och mer intressant målgrupp för oss och vi vill utveckla vår service för dem, säger Sofie Sjöqvist, kategorichef på Reitan Convenience Sweden AB.

Pressbyråns och 7-Elevens samtliga 195 butiker i Stockholmsområdet börjar från och med denna vecka att sälja sightseeingturer och erbjuder även en gratis stockholmskarta. Leverantör av produkterna är Stockholm Info.

Stockholm Info driver flera turistinformationer i centrala Stockholm och ingår i samma företagsgrupp som Red Buses och Skärgårdsrederiet. Företagets vd Micha Gottfarb ser samarbetet som ett kvitto på att turisterna vuxit till en så pass attraktiv målgrupp att aktörer även utanför den traditionella rese- och turistbranschen får upp ögonen för den.

- Nu får turisterna tillgång till vårt erbjudande i nästan varenda gathörn i Stockholm. Pressbyrån och 7-Eleven har oslagbara locations, de är pålitliga och alltid i framkant. Det är ett lyft för turisterna och såklart en oerhört intressant säljkanal för oss, säger Micha Gottfarb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar