Powered By Blogger

tisdag 18 februari 2014

Måste jag använda handsprit när jag läser böcker från biblioteket?

Har på sistone blivit en flitig kund på biblioteket. Senast i raden är Zlatans bok. Och det är ju en alldeles speciellt efterfrågad lånebok förstod jag av bibliotekspersonalen.

Men då kom jag att tänka på hur många personer före mig som läst denna bok och bläddrat och tummat på alla sidor. Och så är det ju med låneböcker från biblioteket.

Parallellt med detta konstaterar jag att OS-deltagarna är livrädda för kontakt med saker och ting som andra tagit på. Och därför använder dom handsprit.

Och handsprit ser vi ju numera i de flesta offentliga miljöer - och i många hem också.

Vad blir då min reflexion och undran över detta? Jo, jag undrar om jag ska ha rädsla för bakterier från låneböcker - dessutom har det säkert hostats och nysts under tiden som många fingrat sig igenom en bok när dom sidorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar