Powered By Blogger

söndag 27 oktober 2013

Varför höjs ljudet när det är reklam i TV?

Vi har väl alla någon gång irriterats över alla reklamavbrott som sker i de s k kommersiella TV-kanalerna, bl a TV4.

Samtidigt är vi dock sakligt medvetna om att utan reklam ingen TV-sändning. Att enbart sända reklamen mellan de olika programmen, ger självfallet inte samma kommersiella utfall.

Det är inte reklamen i sig som jag vänder mig mot - vad jag vänder mig mot är att man höjer ljudet i sändningarna när man kör reklamen. Och det är det som irriterar mig mest. Och när man sänkt ljudet under reklamen, om man inte går därifrån, får man ju höja tillbaka ljudet till normal nivå efter reklamavbrottet. Det borde finnas en liten "app" på TV-apparaten som automatiskt sänkte ljudet när reklamen kommer. Om nu inte TV-bolagen kan ha samma ljudnivå hela tiden.

Så,  kan någon tala om hur detta problem ska lösas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar